Thursday, December 27, 2007

עבודה תרפואטית בצילום בית ספר ניצנים - עכו

ניצנים עכו חממה ופיתוח לחיי עבודה ושילוב בקהילה

בבית ספר ניצנים בחרו לשלב את אומנות הצילום כחלק מתהליך הלמידה להשתלבות בחיי עבודה. בעזרת הצילום, אשר בנוי מחוקים ותהליכים ברורים ומדויקים, ניתן לתת מסגרת מאוד מסוימת של כללים, אשר במידה ונחרוג מהם נרגיש את ההבדל בתוצאה.
בעזרת אור, צבע, צורה ומצלמה שהיו חומרי הגלם שלנו יצרנו תוצר מרשים שמדבר בשפה ייחודית לנו ומספר קצת ממה שיש בליבנו... כך אנו מחזקים את הקשר בין הילדים והסביבה בזכות תהליך מקביל של תקשורת בלתי מילולית וריפוי בעזרת אור וחושך.

עבודה בחדר חושך – הדפס על נייר צילום בעזרת אור.
הקניית הרגלי עבודה:
· סידור רצף העבודה לתהליך פיתוח של תצלום, בעזרת לוח רצף.
· הכנת חומרים לפיתוח.
· מיקוד וחידוד החושים ע"י העבודה בחושך.
· שמירה על כללי בטיחות:
ü ספירה לאחור לפני כיבוי האור.
ü בחושך, עמידה או ישיבה ללא תנועה.
ü עבודה עם מלקחיים למניעת מגע עם החומרים.

רישום באור (לומינוגראפי) – ציור בעזרת פנסים.
· הגדרת גבולות גוף בעזרת תנועה עם אור.
· תכנון של תנועה במרחב.
· גירוי חשיבה ופיתוח הדמיון.
· אתגר יצירתי ותוצר אישי מרשים.

צילום – בניית סיפור שיר
· ביטוי אישי בעזרת מצלמה.
· פעילות הצילום משלבת צורך בריכוז, כיוון ומיקוד. לקיחת אחריות על התוצאה, ובכך הארכת משך זמן הריכוז.
· בניית רצף לשוני אישי בעזרת עבודה עם דימוי אישי.
· יצירת אייקון, סמל אישי.
· הצגת תוצרים באלבום, ספרון תצלומים או תערוכה.

הצילום מאפשר לנו בצורה המיוחדת שלו, לייצר הצלחות בזכות עמידה בכללים.
במידה ואכן נעמוד בכל הכללים ונלך לפי סדר התהליך נקבל את האישור החזותי – התצלום יוצא טוב ! אם לא כמובן שהצילום יישרף או לא ייחשף מספיק.

דוגמא לתהליך תחילת פעילות יצירה בחדר חושך:

1. ספירה לאחור ç 2. כיבוי אור ç3. הוצאת נייר ç 4.סידור החפצים לפני חשיפה ç 5. חשיפהç 6. כיבוי אור ç7. הכנסה לתבנית מס' I – מפתח ç (המשך תהליך...)


רועי כפיר
רישום באור

No comments: